Ledová Praha 29. – 31. 1. 2016

Dne 29.1.2016 jsme se společně vypravili do našeho hlavního města Prahy. Naše cesta začala na Těšínském nádraží hned brzy ráno. Po přivítání se nasedlo do vlaku, kterým se jelo krásné, prořvané, prokecané 4 hodinky 🙂 po přijezdu jsme se šli ubytovat na místní základní školu a nejbližší stanicí metra byla trasa C, Háje 🙂 tam jsme se ocitali docela často :).

První den jsme kolem 13. hodiny vyrazili a šli se podívat do Policejního muzea, vzali jsme to přes Nuselský most 🙂 moc nás to bavilo, bylo to zajímavé a interaktivní, měli jsme možnost tam vidět zásahovou jednotku, posedět na motorce, zkusit test z dopravních značek a získali jsme i zajímavé ceny. Vždy jsme všude museli předložit své modré odznáčky s logem Ledové Prahy, které jsme poctivě nosili na bundách, čepkách a kabátech. V pátek jsme nemohli vynechat Vyšehrad, procházku podél Vltavy a přešli jsme Václavské náměstí a pak po nakoupení občerstvení rovnou do školy a na kutě, abychom byli na druhý den čerstvě vyspaní a připraveni na další dobrodružství.

Na druhý den jsme plni očekávání vyrazili metrem z Hájů směrem k Pražskému hradu, po Zámeckých schodech, které opěvoval Karel Hašler, hravě jsme si poradili,  těšili se z krás vyhlídky z Pražského hradu, ve kterém jsme si pak užili prohlídku, která byla moc zajímavá a naučná. Pokračovali jsme dál a navštívili Chrám sv. Víta, Baziliku sv. Jiří, prošli jsme se Nerudovou ulicí, Zlatou uličkou, fotili jsme si z Karlova mostu lodě plující po Vltavě, pak šup na Staroměstské náměstí.  A před vstupem na Karlův most jsme ještě stihli Muzeum strašidel, nakonec Imaginárium – interaktivní, zajímavý zážitek plný smíchu a nervů při luštění hlavolamů a hádanek, a pak přes Václavák zpět do školy. Cestou jsme se sem tam posilnili návštěvou restaurace v podobě jídelny, McDonaldu nebo obyčejného supermarketu. Sobota byla přesně podle našich představ, prošli jsme si všechny památky a místa, které jsme si plánovali a nožičky už večer v sobotu opravdu boleli :).

Přišel den odjezdu. Do devíti hodin jsme měli sbaleno a opět plní energie jsme se vydali vstříc dalšímu námi neprobádanému kousku Prahy. Kufry, karimatky a spacáky jsme schovali na nádraží v úschovně, abychom měli volné ručičky. Vydali jsme se pokochat nádherou Prahy z vyhlídky na Vítkově, kde je i památník, který jsme si prošli. Musím přiznat, že jsme byli už opravdu unaveni, ale pořád jsme neměli dost, čekalo na nás ještě Vojenské muzeum a focení u tanku :). Před odjezdem jsme se šli rozmazlovat do Obchodního centra Paladium a každý si našel své oblíbené místo, obchod nebo restauraci, která se mu nejvíc zamlouvala.

Po nákupech rovnou na Hlavní nádraží pro zavazadla a nástup do vlaku :). Rozloučení s Pražáky, kteří nás po Praze prováděli 🙂 a tímto děkujeme Evě Joklové a jejímu příteli Mirkovi za pomoc při toulání se po Praze :). Cesta uběhla velmi rychle a najednou jsme se ocitli opět v Českém Těšíně, tam jsme se všichni rozloučili a řekli si jak moc se těšíme na další podobnou výpravu.

Musím tedy zhodnotit tuto akci jako vydařenou a naučnou. Příště jedeme zas 😉 :).